Till innehåll
Foto: Göteborgs Stad

Trädgårdsföreningen

Trädgårdsföreningen i Göteborg är en av Europas bäst bevarade 1800-talsparker. Under sommaren är Göteborgs Rosarium fyllt av flera tusen färggranna, doftande rosor. I Palmhuset, det eleganta växthuset från 1878, hittar du palmer och andra tropiska växter. Böljande former och planteringar tar dig med till trädgårdskulturens guldålder.

Rosenfesten 23 juni

Publicerad 1 mars 2024
Datumet för årets Rosenfest är spikat! 23 juni blir det återigen fest för att fira alla älskade rosor när de blommar som vackrast i Göteborgs Rosarium i Trädgårdsföreningen.

Strandkanten restaureras

Publicerad 29 januari 2024
Kanten där parken möter kanalens vatten har ett gammalt skydd med stenläggning och träpålar som behöver bytas ut.

Första etappen klar i Palmhusets restaurering

Publicerad 24 november 2023
Nu är första etappen klar i restaureringen som ska bevara Palmhuset för framtiden. Det är Vattenhuset som nu bland annat fått ett nytt klimatsystem och nya glasrutor.
${loading}