Foto: Park- och naturförvaltningen

Evenemang

Trädgårdsföreningen är inte bara en finpark utan även en plats för olika evenemang. Året runt bjuds det på till exempel utställningar, konserter och guidningar.

Inställda evenemang på grund av covid-19

I år blir det en sommar utan större evenemang i Trädgårdsföreningen. Vi följer regeringens förbud, på rekommendation av Folkhälsomyndigheten, mot alla allmänna sammankomster med fler än 50 personer för att minska smittspridningen av Covid-19. Konserter och större publika evenemang är inställda. Om du har köpt biljetter till en konsert, är det arrangören eller biljettombudet som svarar på frågor om detta.

Du kan läsa mer om vad som händer i parken under Program.

Återkommande aktiviteter

Kameliaveckor

I Palmhusets västra flygel, Kameliahuset, blommar kameliorna i rosa, röda och vita nyanser. I början av året är de som allra vackrast och då uppmärksammar parken dessa vinterblommor lite extra.

Midsommarfirande

Dans kring midsommarstången och sång. Välkommen till ett traditionellt midsommarfirande i 1800-talsmiljö.

Rosenfest

Varje sommar, då rosorna är som vackrast, ordnar Trädgårdsföreningen en fest till rosen ära. Då hyllas blommornas drottning med utställningar, seminarier, försäljning och underhållning.