Workshop: Blomsterpill

Publicerad 26 november 2019

I samband med årets julinstallation Herbarium bjuder vi in till två kreativa wokshops med växter. På drop-in workshoppen Blomsterpill aktiverar du dina sinnen när du lägger mönster av växtdelar.

Blomsterpill Drop-in workshop

Lördagen den 7 december klockan 11-12.30 i Palmhuset

Att ta en blomma och pilla sönder den i sina minsta beståndsdelar för att sedan lägga ut delarna i dekorativa formationer, det är vad blomsterpill går ut på.

När du blomsterpillar aktiverar du alla dina sinnen, inte minst känseln, lukten och synen. Sinnen som vi mår bra av att träna upp! Under denna drop-in workshop får du prova på att blomsterpilla med säsongens material och väcka din kreativitet. Hanna Wendelbo finns på plats för att handleda och visa.

Blomsterpillande passar bra att dokumenteras på bild och Hanna ger dig tips om appar som gör dina bilder ännu mer magiska. Ta med egen smartphone eller kamera. Kika gärna in på hashtagen #blomsterpillmedhanna på Instagram för inspirerande bilder från olika blomsterpill-workshops.