Trädgårdsföreningen

Trädgårdsföreningen i Göteborg är en av Europas bäst bevarade 1800-talsparker. Under sommaren är Rosariet fyllt av flera tusen färggranna, doftande rosor. I Palmhuset, det eleganta växthuset från 1878, hittar du palmer och andra tropiska växter. Böljande former och planteringar tar dig med till trädgårdskulturens guldålder.

• Upplyst palmhus i vinter

Publicerad 04 oktober 2017

Under den mörkaste delen av året, mellan 10 november och 21 januari kommer ljusdesignern Bruce Munros installationer för första gången visas i Sverige. I ljusutställningen LIGHTS visar han sina skapelser i både Trädgårdsföreningen och Slottsskogen.

• Trädgårdsdagboken oktober

Publicerad 01 oktober 2017

Sommaren går mot sitt slut men det finns fortfarande gott om blommor och dofter att njuta av i Trädgårdsföreningens rabatter och woodlands. Träd, buskar, perenner och gräs visar upp höstens alla färgtoner. Trädgårdsmästare Nicholas Delahooke berättar om vad som händer i parken i oktober.

• Guidningar i parken

Publicerad 27 mars 2017

Under året har du möjlighet att följa med på guidningar i parken, bland tusentals rosor i Rosariet och i Palmhuset.

Se allt inom aktuellt
Kompletterande innehåll