Dukning i Lagerhuset. Foto: Gustav Klock

Bokning och ordningsregler

Här hittar du information om hur du bokar lokaler i Trädgårdsföreningen samt våra ordningsregler som gäller vid all uthyrning i parken.

Bokningsstopp

Som en del av Göteborgs Stad och park- och naturförvaltningen följer vi Folkhälsomyndighetens och andra myndigheters rekommendationer och vi försöker ta vårt ansvar för att minska risk för smittspridning av covid-19.

Vår slutsats är att våra faciliteter i parken och i anslutning till våra lokaler inte uppfyller de krav som finns i nuläget på möjligheter till en god handhygien. Dessa omständigheter i kombination med starkare uppmaningar om att begränsa sammankomster och se till att vi håller avstånd gör att vi i dagsläget inte tar emot några nya bokningar.

Om detta ändras kommer vi informera om det här på vår hemsida.

Bokning

För att skicka en bokningsförfrågan, klicka på knappen nedan för att komma till vårt bokningsformulär. Vänligen läs igenom ordningsreglerna nedan och informationen om den plats eller lokal du vill hyra innan du skickar in en förfrågan.

Vi behöver din bokningsfrågan minst en månad innan önskat datum för att kunna administrera bokningen.

Observera att formuläret endast är en förfrågan och att bokning genomförs först efter att du har blivit kontaktad av oss.

Vi förbehåller oss rätten att fritt pröva alla bokningsförfrågningar.

Vi hyr inte ut när det pågår större evenemang i parken, som Rosenfesten, midsommarfirande och konserter. Se Trädgårdsföreningens program för aktuella datum.

Vi tar emot bokningar för 2021 från och med 1 oktober 2020.

Skicka bokningsförfrågan

Avbokning

Trädgårdsföreningen är en del av Göteborgs Stad, därför gäller samma avbokningsregler som i andra delar av kommunen vid uthyrning av lokaler. Behöver du avboka din tid gäller följande avgifter:

• Avbokning 14 dagar eller tidigare innan bokad tid: 300 kronor
  • Avbokning 7-13 dagar innan bokad tid: halva bokningsavgiften
  • Avbokning 0-6 dagar innan bokad tid: hela bokningsavgiften

För att avboka kontaktar du den ansvariga för uthyrning i parken.
Avgiften faktureras i samband med avbokningen.

Ordningsregler

Följande regler tillämpas vid all uthyrning i parken.

Bilar
Det är endast tillåtet att köra in i parken för nödvändiga leveranser och då varsamt och endast på grusgångarna.

Bilar får inte parkeras i parken. Detta gäller alla slags fordon och även släpvagnar och food trucks.

Städning och återställande
Du som hyr ansvarar för att lokalen eller platsen återställs till det skick du fann den i. Det finns städmaterial på plats och container och återvinningsrum att slänga skräp i.

Återställs inte lokalen eller platsen debiteras du 1 000–4 000 kronor beroende på dess skick.

Eldförbud
Det är absolut förbjudet tända levande ljus eller använda rökmaskin i parken. Det är också förbjudet att röka i våra lokaler. Det råder grillförbud i parken och detta gäller även när du hyr en lokal eller plats. Inte heller marschaller är tillåtet.

Går brandlarmet på grund av slarv med detta blir du betalningsansvarig. Du ansvarar för att ha kännedom för var brandsläckare samt nödutgångar finns i lokalen.

Konfetti
All form av konfetti och riskastning är förbjuden i parken.

Frågor

E-post: tradgardsforeningen@ponf.goteborg.se