Foto: Cornelia Enell

Uthyrning

Många av de historiska byggnaderna och ett par platser ute i parken kan du hyra för fest, bröllop eller andra tillställningar.

Uthyrning

Sedan 1992 är hela Trädgårdsföreningen och dess byggnader kulturminnesmärkta på grund av det kulturella och historiska värde de har. Vi använder fortfarande parkens byggnader till det de var tänkta till från början men hyr även ut dem så att göteborgarna får en ny användning av dem.

För vigslar och andra ceremonier i en grönskade miljö rekommenderar vi Palmhuset. Vill du hellre vara utomhus har vi istället Bröllopsplatsen i ett hav av gammaldags rosor. För den stora festen passar Lagerhuset perfekt och för den mindre tillställningen eller workshopen Den sjunkna trädgården.

Bokningsstopp

Som en del av Göteborgs Stad och park- och naturförvaltningen följer vi Folkhälsomyndighetens och andra myndigheters rekommendationer och vi försöker ta vårt ansvar för att minska risk för smittspridning av covid-19.

Vår slutsats är tyvärr att våra faciliteter i parken och i anslutning till våra lokaler inte uppfyller de krav som finns i nuläget på möjligheter till en god handhygien. Lagerhuset saknar rinnande vatten och närmaste toaletter finns i en annan byggnad. I Palmhuset finns endast ett pentry där man kan tvätta händerna och en toalett i personalutrymmet. Dessa omständigheter i kombination med starkare uppmaningar om att begränsa sammankomster och se till att vi håller avstånd gör att vi i dagsläget inte tar emot några nya bokningar.

Om detta ändras kommer vi informera om det här på vår hemsida.

Bokning

Vi tar emot bokningar för 2021 från och med 1 oktober 2020.

Vi förbehåller oss rätten att fritt pröva alla bokningsförfrågningar.

Vi hyr inte ut när det pågår större evenemang i parken, som Rosenfesten, midsommarfirande och konserter. Se Trädgårdsföreningens program för aktuella datum.

Skicka bokningsförfrågan

Park- och naturnämnden är personuppgiftsansvarig vilket innebär att de har ansvaret för att dina personuppgifter behandlas lagligt, säkert och i övrigt korrekt.

• Du kan läsa mer om hur kommunen hanterar personuppgifter här

• Du kan läsa mer om dataskyddsförordningen, DSF på datainspektionens webbplats