Foto: Park- och naturförvaltningen

Konserter 2017

Under sommaren är Trädgårdsföreningen en plats för konserter. Både nationella som internationella artister gästar parken.

Att gå på konsert i Trädgårdsföreningen är något utöver det vanliga. Förutom att du antagligen får se någon av dina favoritartister är också platsen speciell. Träden och den genuina omgivningen ger en vacker inramning till evenemanget. Då kan det vara lätt att glömma bort att du faktiskt befinner dig mitt i centrum.

Viktigt att tänka på

Eftersom Trädgårdsföreningen är en allmän plats får du inte ta med dig alkohol in i parken. Du får inte heller ta med hunden eller grillen. För varje konsert nämns vad som inte är tillåtet att ta med in i parken.

Samtliga konserter hålls utomhus.

Närmaste parkering är Heden, där finns även särskild parkering för rörelsehindrade.

Konserter 2017

Laleh - sommarturné 2017

Datum och tid: 30 juni kl 19.30 (OBS! Tid uppdateras på ticketmaster.se)
Åldersgräns: Ingen åldersgräns
Insläpp: kl 18.00
Biljetter: Biljetterna säljs via LiveNation.se, Ticketmaster 077-170 70 70 samt hos Ticketmaster biljettombud
Rullstol: Bokas via Ticketmaster's contactcenter på 077-170 70 70
Barnvagnar: Inga barnvagnar får tas in på konsertområdet
Övrig information: Paraplyer eller sittpallar får ej medföras innanför arenans område. Arrangör eller arena ansvarar inte för paraplyer/sittpallar som är lämnade utanför entrén och de sparas ej efter konsertdagen.
Arrangör och mer information: Live Nation

Per Gessle - sommarturné 2017

Datum och tid: 22 juli kl 19.30 (OBS! Tid uppdateras på ticketmaster.se)
Åldersgräns: 13 år
Barn under 13 år får inte vistas på spelplatsen, vilket gäller oavsett målsmans sällskap eller hörselskydd.
Insläpp: kl 18.00
Rullstol: Bokas via Ticketmaster's contactcenter på 077-170 70 70
Övrig information: Ej medtag av egen mat och dryck. Försäljning av mat och dryck (öl, vin etc.) finns på området. Paraplyer, stolar, kameror, bandspelare, husdjur får ej tas in på området.
Arrangör och mer information: Live Nation