Till innehåll
Foto: Park- och naturförvaltningen

Trädgårdsföreningen

Trädgårdsföreningen i Göteborg är en av Europas bäst bevarade 1800-talsparker. Under sommaren är Rosariet fyllt av flera tusen färggranna, doftande rosor. I Palmhuset, det eleganta växthuset från 1878, hittar du palmer och andra tropiska växter. Böljande former och planteringar tar dig med till trädgårdskulturens guldålder.

Workshop: Blomsterkroki - fullbokad

Publicerad 26 november 2019
I samband med årets julinstallation Herbarium bjuder vi in till två kreativa wokshops med växter. På blomsterkroki får du tips om hur du bäst fångar växten du har framför dig med blyertsen på pappret.

Workshop: Blomsterpill

Publicerad 26 november 2019
I samband med årets julinstallation Herbarium bjuder vi in till två kreativa wokshops med växter. På drop-in workshoppen Blomsterpill aktiverar du dina sinnen när du lägger mönster av växtdelar.

Sparade blomsterminnen i årets julinstallation

Publicerad 20 september 2019
I årets julhälsning presenterar Trädgårdsföreningen installationen Herbarium av designern och formgivaren Hanna Wendelbo. Sparade blomsterminnen av den nordiska floran fyller Palmhuset under årets mörkaste tid.
${loading}